تراوشات یک ذهن

از کوزه همان برون تراود که در اوست
تراوشات یک ذهن

سعی دارم مطالبی بنویسم که به تعداد کلماتشان و وقتی که از شما میگیرند ارزش داشته باشند؛ چون آن واژه ها از باورهای من سرچشمه دارند.
به انتقادات و نظراتتون نیازمندم تا بتونم بهتر بنویسم.
*قانون وبلاگ: 80% صداقت!
عکس نوشته:
اینم از کوزه ی ما...

بخش های ویژه
پیشنهاد های حسان
  • ۰

فیلم سکوت را می گویم. حقیقتا شاهکار است. فیلمی خوش رنگ و لعاب به کارگردانی مارتین اسکورسیزی که ماجرای دو کشیش را روایت می کند که در سالیان دور برای یافتن استادشان راهی کشور ژاپن می شوند. ژاپنی که در آن سال ها به نوعی بسیار خطرناک بود!

خودم به شدت طرفدار فیلم های پر هیجانی مثل تلقین هستم اما این درام به ظاهر کم هیجان کاری با من کرد که تا ساعت ها به فکر فرو روم.

نه که دلم به حال آن کشیش های مسیحی نسوزد، نه، اما بیشتر به یاد شیعیانی بودم که در سالیان گذشته به دست افرادی چون حجاج شهید می شدند آن هم به خاطر عقایدشان.

فیلم معجونی از ایمان، ترس، شکنجه، تقیه، غرور، وسوسه و... است که بر خلاف دیگر فیلم ها مستقیما با روح شما ارتباط برقرار می کند!

اگر داستان طولانی و کسل کننده اش را به جان بخرید قول می دهم در آخر به شدت تحت تاثیر قرار بگیرید!

  • ۲۲۰
  • حسان

فیلم سکوت

نظرات (۳)

سپاس از معرفی..

 

ترغیب شدم ببینمش :)

پاسخ:
برا شما که مذهبی تری که دیگه هیچی...
  • در حوالی اریحا...
  • میشه فیلم رو برای من اسپویل کنید؟

    پاسخ:
    خطر اسپویل:



    کلیتش رو که تو پست گفتم
    ولی نکته ای که مهم بود و نگفتم اینه که تو ژاپن اون زمان قدرت دست بودایی ها(اگه اشتباه نکنم) بود و به شدت با مسیحیا مشکل داشتن و اذیتشون می کردن به حدی که انقدر شکنجه کردن و کشتن که آمار مسیحیا رو تونستن کنترل کنن.
    حالا داستان فیلم هم مربوط به همین قضیه میشه یعنی اون دو تا کشیش گیر این ژاپنیا می افتن و خیلی شکنجه میشن البته روحی بیشتر تا جسمی.
    نکته ی بعدی هم این که اون استادشون که به خاطر اون اومده بودن ژاپن معلوم میشه که ظاهرا بودایی شده و ایمانش رو از دست داده.
    دیگه فکر کنم تقریبا کلش رو گفتم :)
  • در حوالی اریحا...
  • پس به درد کارم میخوره فیلمه... دست شما درد نکنه...

    پاسخ:
    خیلی قویه
    خوشحالم که به دردت خورد :)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">