تراوشات یک ذهن

از کوزه همان برون تراود که در اوست
تراوشات یک ذهن

سعی دارم مطالبی بنویسم که به تعداد کلماتشان و وقتی که از شما میگیرند ارزش داشته باشند؛ چون آن واژه ها از باورهای من سرچشمه دارند.
به انتقادات و نظراتتون نیازمندم تا بتونم بهتر بنویسم.
*قانون وبلاگ: 80% صداقت!
عکس نوشته:
اینم از کوزه ی ما...

بخش های ویژه
پیشنهاد های حسان
  • ۵

پله برقی

 

چند روز پیش داشتم می رفتم سر قرار. هوا هم خیلی گرم بود. توی مسیر باید از یه پل عبور(!) عابر پیاده رد میشدم که پله هاش برقی بود.
وقتی پامو گذاشتم روی پله برقی یه بچه ده یازده ساله که صورتشم کمی زخمی بود یه کاغذ دعا بهم داد. منم که خیلی حواسم نبود با خوشحالی که انگار اصلا هوا گرم نیست اون دعا رو ازش گرفتم.
نیم متر بالا نرفته بودم که پسره زد رو شونم و گفت: آقا میتونی 10هزار تومن بدی مادرم مریضه برا اون میخوام.
من که اصلا 10 تومن نداشتم و اگر هم داشتم بهش نمی دادم بر گشتم، گفتم: نه عزیزم ندارم.
بعد دست کردم تو جیبم 500تومن بهش بدم که دید تو جیبم هفت هشت تومن پول هست.
یهو گفت: عیب نداره چقدر میتونی بدی؟
گفتم:500 تومن (واقعا اون تیکه کاغذ 500 تومن بیش تر نمی ارزید)
دیگه رسیده بودیم به بالای پله برقی که پسره کاغذشو از دستم کشید و گفت: برو گمشو بابا!!!

 

 

تصویر مرتبط
 

منم رفتم گم بشم! فقط تو مسیر گم شدنم به این فکر می کردم که چرا یه بچه به این کوچیکی باید کار بکنه و این رفتار رو داشته باشه. وضعیت فرهنگ کشورمون داره کجا میره؟!

 

 


پــ نــ:
شاید اگه می گفتم 1000تومن بهت میدم اینطوری نمی کرد :/
+خانواده خیلی مهمه.

 

  • ۲۵۷
  • حسان

کنجک

نظرات (۱۳)

  • مهندس رضا عباسی
  • نمی دونم چی بگم والا
    به ما هم سر بزن
    بیا همو دنبال کنیم دوست داشتی
    پاسخ:
    :|
    چشم
    """"بچه ده یازده ساله که صورتشم کمی زخمی بود"""""""""

    بچه کار بود؟؟ً!!ً!!!  ظاهرا که اینطوری بود از داستان !!!


    خوب چه توقعی داری جناب حسان از بچه مظلوم !ً!!!!ببین چی باعث شده که  بچه ایی تو این سن کارش این کارها باشه !!تو گرماتی سوزان ،تو هزار بدبختی باشه!!!!

    چی باعث شده یه جوون آبروی شو ببره و از شما درخواست پول کنه !!!!!کسی ذاتا دوست نداره حقیر بشه !ً!!!ببیین  جامعه چی شده !!کی مسببشه !!!!!


    روز به روز مردم دارند فقیر تر می شند !!!!!    فقط حرفهای قشنگ نزن !!!!!لطفا!!!!!

    موفق باشید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    پاسخ:
    منم که آخرش گفتم اینو حالا نه به این مفصلی.
  • سایت تفریحی چفچفک
  • :)
    پاسخ:
    :)
    عجب ... چقدر تلخ بود!
    کاش واقعاً درست بشه وضعیت کشورمون!
    رفتارت کاملا درست و بجا بوده رفیق :)
    پاسخ:
    واقعا تلخه
    والا انقدر هوا گرم بود نمیفهمیدم چی شده :))
    خدا به خیر کرد دعوا نشد :/
    واقعا تو این موقعیت ها نمی دونم باید چیکار کنم ...
    از طرفی پول دادن به این بچه ها، از اونجایی که بیشترشون واسه کسای دیگه ای کار می کنن، کار درستی به نظر نمیاد،
    از طرفی هم دست رد زدن به سینه شون، عذاب وجدان میاره تا چند روز ...

    خدایا توانایی تغییر این وضعیت رو بهمون بده ...
    آمین
    پاسخ:
    واقعا بد دوره زمونه ایه
  • علیـ ــر ضــا
  • از بیخ مشکل پیدا کردیم ! 
    واقعا چه وضعشه
    پاسخ:
    باید یه راه حل پیدا کرد
    :)
  • مریــــ ـــــم
  • 10هزااااااااار تمن میخواست؟؟
    بعد تو چه جوری روت شد 500تمن بهش بدی؟؟
    :)))
    پاسخ:
    اره می گم که فک کنم ضایه بود
    اخه بیشتر نمیارزید
    شرایط کودکان کار اسف باره..
    پاسخ:
    بله واقعا همینطوره
  • آقای سر به هوا(o_0)
  • راه حل زیاده
    کیه مرد کار؟؟
    پاسخ:
    آخ گل گفتی
    به نظرم،    ممنون! :-)
    پاسخ:
    خواهش می کنم :/
  • علیرضا امیدیان نسب
  • واقعا داریم.کجا میریم
    پاسخ:
    شتابان...
  • سیّد محمّد جعاوله
  • وضعیت کشور و فرهنگ در حال نابودیست
    پاسخ:
    آره خداییش داغونه
    آدم نمیدونه دل بسوزه؟یا...
    واقعا نمیشه قضاوت کرد،اختلاف طبقاتی بیداد میکنه:/
    پاسخ:
    خیلی زیااااااااااااد

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">