تراوشات یک ذهن

از کوزه همان برون تراود که در اوست
تراوشات یک ذهن

سعی دارم مطالبی بنویسم که به تعداد کلماتشان و وقتی که از شما میگیرند ارزش داشته باشند؛ چون آن واژه ها از باورهای من سرچشمه دارند.
به انتقادات و نظراتتون نیازمندم تا بتونم بهتر بنویسم.
*قانون وبلاگ: 80% صداقت!
عکس نوشته:
اینم از کوزه ی ما...

بخش های ویژه
پیشنهاد های حسان
  • ۵

یه دفعه یکی از اقواممون داشت برام حرف میزد و می گفت اگه میخوای تو رشتت موفق بشی باید چه کار هایی انجام بدی. وسط حرفاش به نکته جالب توجهی اشاره کرد!

گفت: حتما غیر از کتب درسی، کتاب های متفرقه هم بخون؛ چون وقتی تو، توی یه موضوعی یک کتاب خونده باشی همیشه حرف برای گفتن داری و هیچ وقت توی جمع کم نمیاری. بعد گفت: اگه الآن هر ایرانی توی یه موضوع دو تا فقط دو تا کتاب بخونه میشه صاحب نظر توی اون رشته!

من اون موقع به حرفش خندیدم ولی بعداً که داشتم بهش فکر می کردم دیدم راست میگه بنده خدا.

مثلا اگه من توی موضوع نفت دو تا کتاب بخونم راحت چند سر و گردن نسبت به اطرافیانم بالا تر میرم. حتی با توجه به اوضاع سرانه مطالعۀ فاجعه بار ایرانیا راحت و با کمی تلاش در حد وزیر نفت شدن هم میتونم برم.

البته الحمد لالله دوستان بیانی از فرهیختگان این مرز و بوم هستن و با یه جست و جوی ساده میشه این رو فهمید.(بعضیا که خودشون شاعر و نویسنده هستن اصن)

آمارهای مختلفی برای سرانۀ مطالعه ایرانیا هست که از جمله میشه به این آمار ها شاره کرد:

  • 2دقیقه!
  • 7 دقیقه!
  • 18دقیقه!
  • و...

 

البته یکی از دلایلش قطعا گرون بودن کتاب ها هم میتونه باشه ولی...
به هر حال به امید روزی که سرانۀ مطالعمون برسه به بالای 100 دقیقه :)

 


پــ نــ:
سرانۀ مطالعه ژاپن میگن 90 دقیقس :/
بعد میگن چرا ما پیش رفت نمی کنیم. آخه هوش درست و درمونیم نداریم ما: بنگرید! (حالا یه بار یه پست جدا گونه براش میزارم)

  • ۴۱۸
  • حسان

کنجک

نظرات (۱۳)

چقدر کم
خیلی بده 
ایشالا زیاد بشه
پاسخ:
امیدوارم
پست جالبی بود
والا همه شاعر و نویسندن جز ما😂😂
ژاپنیا عالین واقعا!
پاسخ:
ممنون
آره ما ازین داغوناییم
خیلی
  • علیرضا امیدیان نسب
  • :)))
    پاسخ:
    :|
  • علیـ ــر ضــا
  • آره دقیقا 😓😓 
    نمی‌دونم چرا 
    کتابی های علمی 😓 رو حساب نمیکنن
    ژاپن 😊
    پاسخ:
    کتاب درسی منظورته؟  :/
    چی بگم !!!من خودم در طول یه سال 10 دقیقه مطالعه ندارم !!!پس سکوت می کنم به احترام بزرگان!!
    پاسخ:
    آفرین به صداقتت
  • سیّد محمّد جعاوله
  • مطالعه وضعش داغونه اینجا
    پست خوبی بود.
    پاسخ:
    خیلی
    ممنون
    پست جالبی بود...
    شما فقط مشکل و یکی از دلایلش رو مطرح کردی که خب همین شاید تلنگری باشه برامون ولی اگه راه حل هم بدی، خیلی بهتر میشه...
    ممنون برادر :)
    پاسخ:
    حسش باید بیاد دیگه.
    من الان چجوری حسشو بیارم؟!
    خخخ اجباری نیستا؛ هر وقت حسش اومد، میتونی بذاری... چون مطمینم یه ذره هم که شده جواب میده...
    پاسخ:
    اینکه راهکار های پیشنهادی چیه؟
    چشم اگه حسش اومد :))
  • سایت تفریحی چفچفک
  • فقط دو دقیقه قران خوندن بود از همه کمتر...وا وا وا
    پاسخ:
    آره دیگه
  • آقای سر به هوا(o_0)
  • گرونی اخ گرونی
    فرهنگ سازی هم بکنیم باز گرون باشه کی میخره?
    پاسخ:
    اوضاع بهتر میشه ولی نه خیلی
    ژاپن دیگه چی چیه ؟ :l
    ولش.


    + خخخخخ ما اینیم دیگه :)
    ++ حتما بزار
    پاسخ:
    دارم براش :((
    آره واقعا مطالعه تو ایران ما خیلی کمه متاسفانه.. هممون چپیدیم تو همین تکنولوژی :|
    پاسخ:
    آخه فرهنگ اونم نداریم لامصب
    من شما رو قبلا دنبال کردم :)
    پاسخ:
    اوا ببخشید :/
    ممنون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">